Q: เมื่อซื้อสินค้าที่ร้านสาขา สามารถขอใบกำกับภาษีที่สาขาได้เลยหรือไม่?
(When making a purchase in-store, can customers request a tax invoice at the store?)
A: สามารถสแกน QR Code ที่หน้าร้าน หรือ คลิกที่นี่ เพื่อขอใบกำกับภาษีแบบเต็มรูปในรูปแบบอิเล็กทรอนิกส์ได้ หลังจากที่ชำระค่าสินค้า 60 นาทีเป็นต้นไป
(Customers can scan the QR code at the store or click here to request an e-Tax invoice after 60 minutes of making the purchase.)
Q: สามารถขอใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์ได้ภายในกี่วันหลังจากชำระสินค้า?
(After completing the purchase, how long do customers have to request an Electronic Full Tax Invoice?)
A: การออกใบกำกับภาษีเต็มรูปในรูปแบบอิเล็กทรอนิกส์ต้องดำเนินการขอและกรอกข้อมูลครบถ้วนภายใน 14 วัน นับจากวันที่ชำระสินค้า หลังจากนั้นจะไม่สามารถขอออกใบกำกับภาษีเต็มรูปผ่านช่องทาง อิเล็กทรอนิกส์ได้
(Customers must make a request and provide completed information within fourteen days after purchasing. Afterward, an Electronic Full Tax Invoice cannot be requested.)
Q: กรณีที่ใบกำกับภาษีไม่ถูกต้อง และต้องการแก้ไข ต้องทำอย่างไร?
(How can the incorrect information on the issued Electronic Full Tax Invoice be edited?)
A: สามารถสแกน QR code ท้ายใบกำกับภาษีเต็มรูปแบบ เพื่อแก้ไขข้อมูลในระบบโดยแก้ไขได้ไม่เกิน 3 ครั้ง ภายในระยะเวลา 14 วัน นับจากวันที่ชำระสินค้า
(Customers can scan the QR code on the Electronic Full Tax Invoice to correct the details up to three times within fourteen days of purchase.)
Q: การซื้อสินค้าจากช่องทาง Starbucks® TH app และแอปพลิเคชัน Delivery สามารถออกใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์ได้หรือไม่?
(For purchases made through Starbucks® TH app and delivery application, can customers request an Electronic Full Tax Invoice?)
A: สามารถออกใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์ได้ โดยคลิกที่นี่
(Yes, the Electronic Full Tax Invoice for purchases made through Starbucks® TH app and delivery application can be requested, click here.)
Q: หากใบกำกับภาษีอย่างย่อหรือใบเสร็จรับเงินหาย สามารถขอใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์ได้หรือไม่?
(If the tax invoice or receipt was lost, can customers still request an Electronic Full Tax Invoice?)
A: หากใบกำกับภาษีอย่างย่อหรือใบเสร็จรับเงินสูญหาย จะไม่สามารถขอใบกำกับภาษีในรูปแบบอิเล็กทรอนิกส์ได้
(If a tax invoice or receipt is lost, customers cannot request the Electronic Full Tax Invoice.)
Q: กรณีกรอก Email ผิดหรือไม่ได้รับใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์ ต้องทำอย่างไร?
(What should be done if the submitted email address is incorrect or if the email is not received?)
A: ติดต่อฝ่ายดูแลลูกค้า โทร 02-339-0996, E-mail customercomment@coffee-concepts.co.th
ทุกวันจันทร์ – อาทิตย์ ตั้งแต่เวลา 9.00 น. – 18.00 น.
(Please contact Customer Care Tel. 02-339-0996, E-mail customercomment@coffee-concepts.co.th
Monday to Sunday from 9.00AM – 6.00PM)
Q: ใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์แบบเต็มรูปของสตาร์บัคส์ เข้าร่วมโครงการ Easy E-Receipt ของรัฐบาลหรือไม่
(Does Electronic Full Tax Invoice of Starbucks participate in Easy E-Receipt program of Thai Government?)
A: เข้าร่วม โดยลูกค้าสามารถขอใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์แบบเต็มรูป เพื่อใช้ลดหย่อนภาษี รอบปีภาษี 2567 ตามเงื่อนไขที่รัฐบาลกำหนดได้
(Yes, customers can request for Electronic Full Tax Invoice from Starbucks for tax deduction of taxable year 2024 according to government policies.)